BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, September 3, 2010

lastpuasabersamamereka....::::;

Last puasa dan juga last class before cuti HARI RAYA... So we'll satu class plan berbuka bersama.. i thought class i jer (dak2 DKE without dak2 INtegrasi)
i senarnya bknlah xsuka suma dak2 integrasi cuma tok sorang nie
i xbape berkenan with attitude dia.. g lantak p lah depa.. huahua..
I xpenah kaco hidup dia, tp dia cbuk2 nk interrupt hdup i, xpham2..

TaDI i dh semangat nk g, tp bila dgr 'dia nk ikot' mati selera i..

tp demi kawan2 y lain, i ikot jea lah..

First i plan nk back home then g umh farah.. go together with her

tp pada hari itu i mcm mls sangat nk blik umh awal2,

lgpon i ade kawan lagi yang tak mahu balik lagi AIN husna ma roomate..

So, i tukar plan i g wit her tumpang NAD then blik pa
dil antar sampai rumah sewa.. tuptuptuptup!!!!!!!! i noe dat ika husin xpergi !!! apa lagi mengamuk la aku..
ekin hassan pergi.. tp dia follow bf dia..
i paksa ika g juga..
dia tue dh la bkn senang nak keluar even ke sungai besar jer pon..
maklumlah orang ade bf ( mcmlah dia jer y ade bf)

everywhere she want go, her bf will decide for her can or not..
hmm payah betul lah.. bkn nya aku ajak dia g wat maksiat ker, meronggeng ke, jual badan ke
menggatal ke,..
Adoiiiiiii!!!!
sakit hati betul lah aku... cuma ajak berbuka puasa 1 class lgpon lecturer pon ade sekali, apehal lah adee lagi lelaki yang cetek pemikiran sebegitu

(ika maaf yea bkn saya mahu mengutuk bf kamu,tp aku betul2 sakit hati)

bagi aku bf kita tak ade hak untuk decide or tentukan hidup kita,
selagi dia belum sah menjadi suami kita yang sah ..
dan apa yang kita buat itu tak salah dari segi agama..
makayah kita pon tak melarang sedangkan mereka lagi berhak..

...::Nad yg salu menumpangkn ak KE kL::...

Kalau aku ada bf mcmtue selamat tinggal lah gud bye2.. selamat jalan romeo, bkn nk sombong.. tp kita hidup di dunia ini dijadikan berpasang-pasangan ..
insya'allh jodoh kita y lain masih ade.. ALLAH itu maha adil n maha mengetahui..


Dah lari landasan dah aku nie, ok2 kita balik pada cerita asal..
afta i paksa ika g, dia agreed follow us.
dia tnya i :

ika: aku nak naik apa???? kiki : ha??? amir(bf ekin hassan) penuh ker kereta dia??
ika: leh masuk tapi amir nak kereta dia 4 org jer xmo 5...

kiki: bajet gilerrrrr!!! gelabah kedekot...
maaf ekin hassan bf kamu pon saya kutuk.. hahaha
tp apa leh wat bf kamoo tue bajet sangat..

kiki: ok2 lah kita sewa kereta prebet, ain call abg ijal
ain: ok..


U'll tahu mula2 abg ijal jnji kereta satria, last2 dia baGI kancil huh!!!!
dh la xde air cond, kereta tue pon cm tak kukuh..

3 org duk kt belakakng pon dh sempit cian tue ain,ika n ecah...

i kat depan luas... hahahahha
kitaorg plak dh lambat tue..
so we have to bwk kereta laju2 cos waktu tue dh kul 6.15,
nk ker tanjung karang makan masa 1/2 jam (SATAY HUT ok)hihi

ekin hassan yg drive cos between us dia jer y ade license.. huahua
yang lain suma license terbang, lagi2 i nie bwk keta pon xpenah..

dgn kelajuan maksima ekin hassan drive tibe2 smpi jer gear 5 dia bergegar,
seem like gear xleh abis so dia akan semput2 mcm atok semput.. huhuhu


kiki:????????(i dgn muka xcaya asik pandang jer ekiin hasssan) hahhaha
ekin: kiki !!!!! ko jgn la pandang ak mcmtue malu la ak sehhhh!!!

kiki: hahahha aku cm xcaya jer ko pndai drive.. hahaha (berlagak gilerrr)
ain,ecah n ika: hahahahahahahahahahahahaha

waktu tue mcm2 hal we'll pertikaikan dgn kereta tue..
i rasa kereta tue, kena tiup angin jer pon dh melayang2..
huahua
(ringan betul i nie) hahhaha
tiba2 i tergerak hati untuk call back abg ijal
afta sudah separuh jalan kitaorg bwk kereta tue...


ring,ring,ring
kiki: hallo nie abg ijal eyh??
(kunun2 nk tnya sal awat gear 5 xfunction, pdhal nk mnx tukar kereta)

abg ijal: yea2.. napa yea??

kiki: gear 5 mmg xfuunction ker??? kitaorg nk cpt nie..huhu
abg ijal: a'ah mmg xfunction, xapalah korang patah balik tukar satria..tunggu abg kt pintu gerbang tanah lesen,dlm 10 min taw

(dia nie pon 1 tanah lesen tue mane ade pintu gerbang,xpham2)
(dia nie mmg giler kn, aku nie dh la nk cepat, last2 mnx tukar..sabor jer ler)
kiki: ok2


apa lagi i gtau la makcik2 lam kereta tue yg kita akan tukar kereta..
mereka: hurrry!!!!! dapat kereta air cond..
hhahaha ade2 jelah.. tunggu punya tunggu...
aku cll back abg ijal.

abg ijal: eh2 korang g BNO kt petronas yea,satria kt sana..
huisssshhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 mmg ak panas hati.. dh la kejar masa leh pulak dia lambat2..

farah lak asyik cll2 ak,..
farah: weh ko kt mane ngek???
kiki:sg besar dh.. ko kt ner?? farah: lmbat tollah ko nik kereta lembu ker ha?? cm kura2..
mula lah dia nk bubling....
kiki: ok2 sat g ak smpi.. ko reserved tmpat beside ko ok..

farah: xde2.. lambat tmpat ko kt atas meja..

kiki: smpi aty ko kn..huahuahuahauhauahua..


...::farah kawan baik ku di poli::....

then dapat lah satria seperti yg dijanjikan..
i ingt kereta tue semenggah lah seperti y i idam2kan..
tp beh kurang cm kancil jer,
kelebihannya cuma ade air cond...
apa2 jelah jnji setting dandanan tudung ku xlari disebabkan angin y bertiup kencang!!!!! perjalanan agk smooth la jgk kn, dgn penuh kesabaran
akhirnya smpi jugak destinasi y dituju, tgk2 semua dh nk ciap makan.. cdih betul..

xapalah y penting i dapat jgk rase moment berbuka dgn dorang semua..
hahahah dan yang paling penting sekali n wat i palimg terkejut someone yang i admire ade kt CTU!!!!!!!!!!!
XSANGKA.. i makan pon ckit jer(tipo2,smpi licin kot pinggan kamoo nurul ashikin)
sbb kenyang semata2 untuk tgk dia.. hahahhaha
last2 i dpt senyuman dari dia.. wahhahahahahahaha..
(waktu tue gedik melampau,hahaha do i care)

ciap jer berbuka, kitaorg cbuk nk blik .. apalagi bersalaman lah n bercium2 nk hari raya kan, bermaafan sekali.. huhu then terus jer balik,
ekin hassan terpaksa drive slow cos dia rabun malam..
cian dia, tp masih lagi di zon selamat.. huhuh

smpi jer simpang JPJ Nk masuk poli ain y drive... pandai ain drive..
apalagi aku y xreti drive nie wat muka seposen,
hope request mnx peluang
(bkn mnx pelempang ok) untuk drive.. wahahahahahahaha
smpi jer kt BNO REQUEST KU DITUNAIKAN!!!!! excited2..
org belaja memandu siang tp aku malam.. gamebel gilerrrrr.. huhu

apalgi turun handbreak, tekan clush, masuk gear, then tekan minyak.. go!!!! hahahaah
tp aku dok min2 minyak n clush, sbb xbiasa lagi nk min kaki.
hahaha
stereng lak terhuyung hayang..
makcik y berada di sebelah dan dibelakang dh menjerit2 ketakutan bagai nk tercabut nyawa.. hahahha


ekin: kiki!!!! kiki!!!! stereng2 jgn min2..
kiki: hahaha korang nie saba2 ak ngah setting nieh.. eee!!!

ekin: kiki!!!!!!! benti!!!!! aku takot.. hahaha
(apalgi aku benti lah...ekin dh semput ketakutan cian dia maaf lah ekin makcik nie xbiasa lagi, cos dat night first time aku bwk.. hahahha
)

tiba2 ak kegianan tok cubaa lagi sekali plssssss!!!!!!
waktu tue ika plak y drive, power lah dia ( tp time nk tekan minyk sik mati jer enjin,huhuhuh) sib bik leh jalan...

kiki: weh!!!! bgi lah peluang lagi sekali plsssssssss!!!!!!!! ekin: ko jgn kiki, ak nie semput dh.. kang xkawin ak nie.. kiki: plsssss2.. sekali jer.. ika: ok2 lah tp kt jalan lurus jer.. kiki: ok2 tq kawan2.. hihiihihihi

hahahah last2 aku dapat bwk dgn agak sempurna berbanding tadi.. hahaha
'steady aku'.. hahhaha
pengalaman yang langsung aku xleh nk lupa.. huhu
tq to ika,ekin hassan and ain husna...

:::...ecah n me...:::


.:::....dak2 class i y noty2 belaka...:::


p/s suka2 sbb saya dh leh memandu... lalalalaa

0 comments: